diumenge, 4 d’octubre del 2009

GITIC exercici imatge



+

=


PROCEDIMENT

Per començar, vaig escollir una fotografia meva a la neu i una imatge pre-disenyada d’un paisatge per combinar-les.

Al obrir el “GIMP” vaig seleccionar les dues imatges i les vaig fixar com a capa, és a dir, personalitzar la grandària.

La meva intenció era retallar-me i posar-me a la fotografia del paisatge, i per això, vaig haver de seguir una tutoria que vaig trobar a la web “facilware.com”.

Els passos que vaig seguir per dur a terme aquesta tasca son els següents:

- Duplicar la capa on aparec (foto de la neu): “botó dret --> duplicar capa” i desaturarl·la: “colores --> desaturar”

- Invertir la imatge: “colores --> invertir”

- Ajustar els nivells per que hi hagi un contrast entre la meva silueta i la resta de la fotografia

- Pintar la meva silueta de blanc per dintre per adquirir millor contrast.

- Seleccionar tot + control X (cortar)

- Esborrar la capa que hem utilitzat per crear la màscara (botó dret + “borrar capa”)

- Seleccionem la capa corresponent a la nostra imatge

- Afegir la màscara de capa (botó dret + “añadir máscara de capa”)

- Copiem la capa (Cntrol + V) i podem comprovar com ha canviat el fons.

- Retocs a la silueta utilitzant la l’eina “pincel” (color negre) i ampliant la imatge (“ver --> ampliación de la imagen --> :1)

- Per millorar la qualitat utilitzem l’opció de “filtros”

- Entrem la “máscara de capa” a la capa principal i seleccionem la màscara de capa i difuminem, així no hi haurà tant de contrast entre el fons i la silueta: (“filtros --> desenfoque --> desenfoque Gaussiano

- Unir les capes per poder guardar la imatge final

- Guardar la imatge

Així he aconseguit canviar el fons de la meva foto inicial. Tot seguit he treballat amb l’opció “filtres” seguint les següents passos:

Filtros --> Artísticos --> Van Gogh

Filtros --> Artísticos --> Aplicar lienzo

Filtros --> Luces y sombras --> Destello con degradado

Filtros --> Luces y sombras --> Destello de lente

Filtros --> Decorativos --> Difuminación Borde

Filtros --> Renderizado --> Patrón --> Puzzle

Píxels de la imatge: 800x600

Kb de la imatge: 112 Kb.


CONCLUSIONS

M'ha semblat més complicat que l'exercici d'àudio, ja que mai havia utilitzar el "GIMP" i això m'ha fet haver de seguir una tutoria on-line del funcionament d'aquest. Ha estat una feina laboriosa però ha valgut la pena per veure el resultat i aprendre a utilitzar el "GIMP".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada