Mitjançant el text: "El codi escrit, què és el codi escrit?", ens hem resumit els nostres propis apunts per poder estudiar d'ells.
En el text, s'expliquen les diferències tant contextuals ( referents al context), com textuals (característiques gramaticals) del codi oral i l'escrit, introduint conceptes com l'adequació, la coherència, la cohesió... que més endavant l'Imma ens explicarà.
També diferencià l'estatus de l'escrit, segons Vigner en:
- l'escrit tradicional
- l'escrit codi segon
- l'escrit, llengua.
Scnito diferencià:
- model dependent (tradicional)
- model independent (glossemàtica)
- model equipol·lent (cercle lingüístic de Praga)
Com a conclusió, tant Vigner com Scnito defensen l'autonomia del text escrit respecte l'oral, un des de l'òptica de la didàctica de l'expressió escrita (Vigner) i l'altre, des del camp de la psicolingüística.
Tant el codi oral com el codi escrit son independents però es complementen. Els dos han de tenir un tractament equilibrat e independent en l'aprenentatge de la llengua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada